Narsisistik Erkekler Üzerine Yaklaşımlar – 2

Not: Yaklaşık bir 35 dakikadır yazıyorum kitaba bağlı kalarak. Doğrudan da buraya yazdığımdan, herhangi bir kaydet olayına girmemişim. Akabinde de yanlış bir tuşa bastığımdan, yazdıklarım yalan oldu gitti. Şimdi bir daha tekrar baştan alıp yazmaya başlayamam. Neticede yarın işe gidecek her makul insan evladı gibi makul bir saatte yatakcığıma gitmem lazım. Lakin bir nevi haber vermeliyim, bu iş bir miktar uzun sürecek. Çünkü sadece 12, 15 ve 16. sayfalardan alıntılar yaptım; ama onlarla ilgili tonla laf ettim. Kitabın 250 küsur sayfa olduğu düşünülürse, benim de bir sürü şeyin altını çizdiğim ve not aldığım; aman aman… Bitmez abi bu iş. Ama bittiğinde, Narsisistik erkekciklerle ilgili her şeyi biliyor olacaksınız🙂

Burası giriş babında olsun:

Bir öncekinde bahsetmiştim zaten, kitapla bir şekilde bir araya gelemiyorduk. Lakin bugün bir aradayız. Arada kalmış, uzunlamasına bir apartman, 4. kat; kolay kolay ısındığı da söylenemez. L şeklinde bir oda var. Benden öncekilerden kalma kitaplıklar vardı. Ama benden öncekiler 12 sene kadar evvel yaşamışlar burada, 12 senedir boşmuş. Kitaplarımı dizmeye başladım; ama tam olarak muvaffak olamadım. En zor kısmı kullanılmış defterlerimi ayırma kısmıydı. Bir kısmı zeka oyunları hazırladığım defterlerdi, bir kısmı ise yazı yazdığım. İkisini de kitaplıkların en altına dehledim. Kullandığım, büyük kısmını bitirdiğim, içinde onlarca soru hazırladığım defterleri atmıyorum; bir değeri olduklarına inanıyorum kanaatimce, benden kalacak bir parça. Hatta sanırım tam olarak şurada başladı, 2009 yılında, Antalya’da Türk Beyin Takımı ve Akıl Oyunları olarak 18’inci Dünya Zeka Oyunları Şampiyonası‘nı düzenlediğimizde, şampiyona bitiminde, bir kahvaltıda, o şampiyonada kullanılmak üzere hazırladığım soruların ilk çalışmalarını yaptığım defterlerden birini, inanılmaz yetenekli bulduğum ve takdir ettiğim Riad’a hediye etmiştim. Kanaaatimce bu bende şöyle bir etki oluşturdu: Eğer ilerde, zeka oyunlarıyla ilgili takdir ettiğin, sevdiğin, bu işin değerini bilen, zeka oyunları tasarlamanın ne olduğunu idrak etmiş, yetenekli insanlara bu defterlerden hediye et. Böylece ancak, bir soru tasarlamak için ne tür süreçlerden geçtiğini, fikir olarak kenarlara ne iliştirdiğini görebilirler. Hoş, Riad’tan sonra hiç kimseye kullanılmış defter hediye etmedim ama bu etmeyeceğim anlamına gelmez… Neyse bu tür lakırdıları bir kenara bırakırsam…

Kitabın adı: NARSİSİZM Gerçek Benliğin İnkârı – alexander lowen

s.12 “Hastalarındaki acıyı göremeyen, korkularını hissetmeyen, normalde insanı deliye çevirebilecek yoğunluktaki akıl sağlığını koruma mücadelelerini bilmeyen hiçbir terapist, narsisistik kişilik bozukluğu üzerine çalışırken hastalarına etkili bir şekilde yardımcı olamaz.“Bu kısım önsözden. Benim gibi o zamanlarda nedir lan benim sıkıntım diyenler için gayet güzel bir açıklama. Dahası narsisizmin bir kendini yüceltmeden çok, bir bozukluk olduğunu dile getirme… Hakikaten eğer kendinizin bundan muzdarip olduğunuza inanıyorsanız, öyle alelade terapistlere gitmemeniz gerektiğini belirten bir cümle.

Bu yazı 3,4,5,6,7,8,9 vs diye devam edecek. Herhangi bir amacı yok; kimseyi ifşa etme gibi bir derdi yok. Kim ne anlamak istiyorsa öyle anlasın. Ama zannetmem ki bu kadar tüketim odaklı, hızlı tüketen toplumda yaşayan insanların böyle uzun yazıları ya da uzun soluklu yazılarını okuyacağını. Ama bununu bir önemi var mı?

– Yok

Normalde sayfalarda sıra sıra gideceğim, ama bir nevi “coming soon” demek için (Holivud ne yaptın abi bize!)

s.177″ Bütün narsisistler delirmekten korkarlar; çünkü kişiliklerinde delirme potansiyeli taşımaktadırlar. Bu korku, bir kısır döngü oluşturarak duygunun inkârını pekiştirir.

— devam edecek

This entry was posted in Narsisistik Erkekler Üzerine Yaklaşımlar, Sallamalar and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

