Türk Beyin Takımı Sporcu Yetiştirme Programı

Geçtiğimiz yıl, sadece içimde birikenleri, anlatmak istediklerimi -sadece zeka oyunları değil- çocuklara anlatabilmek için bir program denemiştik. Ateşehir BİLSEM‘in katkıları büyüktü o noktada. Bana kendi öğrencilerinden 18 kişiyi yönlendirmişlerdi. Dediklerine göre iyi çocuklardı, bu alan ilgileri vardı ve bu program için uygunlardı.

Tam olarak ne yapacağımı bilmiyordum. Genellikle tam olarak ne yapacağımı bilmem zaten, doğaçlama çıkar. 8 hafta boyunca, bireysel testler, kafa kafaya testler, farklı testler, soru hazırlama, soru çözme, ödevler vs üzerinden gittik. Baya hoşuma gitmişti; çünkü çocuklar iyiydi, seçilmiş veletlerdi. Sonraki yıl daha da uzun olabilirdi eğitim.

TBT

TBT Kaptanı Ferhat babamızla eğitim üzerine konuştuk, önerilerini sıraladı. Birkaç öğretmenle de konuştum, ki her zaman olduğu gibi Yudum Özer farklı bir yere koymak gerekir. Sonuçta 2015-2016 yılında 16 hafta boyunca, iki haftada bir, üçer saatlik Türk Beyin Takımı Sporcu Yetiştirme Programı ortaya çıktı.

Akabinde, yani bu yıl için bir program belirlendi. Ama bize, yani bu programa dâhil olacak çocuklarla ilgili,seçilmişlik ifadesi lazımdı. Çünkü ben sadece soru çözebilen insanlar yetiştirmeyecektim. Aynı zamanda bunu hızlı ve doğru yapabilen; yine aynı zamanda soru hazırlayabilen; yine aynı zamanda bir çözerde olması gereken odaklanma, dış etkilerden etkilenmeme, rakibe karşı bozulmama gibi yetenekleri bünyesinde barındıran, barındırabilecek insanlar ortaya çıkmalıydı. O yüzden program için bir test hazırlandı. Olabildiğince duyurusu yapıldı ve bu test İstek Okulları Atanur Oğuz Kampüsü’nde, ücretsiz olarak, katılmak isteyen herkese uygulandı. Bilgilendirme burada

Sonuçlar açıklandıktan sonra, yıl boyunca zamanı uygun olacak çocuklardan kayıt almaya başladık. Programın nerede uygulanacağı ile ilgili ufak tefek pürüzler ortaya çıktı; ama son raddede Acıbadem Doğa Bilim Okulu, seve seve bu tarz bir etkinliğe destek olabileceğini beyan etti; ki bu konuda onlara müteşekkirim.

Araya 24’üncü Dünya Zeka Oyunları Şampiyonası ve yerle ilgili sorunların girmesinden ötürü programda bazı aksaklıklar meydana geldi. Aksaklıklar dediğim, program başlamadan önce yıllık eğitim takvimini yayınlamıştık. Bu tarihlerde sıkıntılar oluştu; ama şimdilerde gayet yolunca gidiyor.

13 Aralık 2015 itibariyle programda 3. Hafta’yı geride bıraktık. Her hafta çocuklara en az iki test uyguluyorum, en az da iki tane ödev veriyorum. Tabii yanlış anlaşılmasın, her ne kadar ismi zeka oyunları olsa da, TBT olsa da, tam olarak içerik bu şekilde değil. Sonraki postlarda kabaca da olsa değinmeye çalışacağım.

Program birçok şeyi ortaya çıkardı. Örneğin Giriş Sınavı’ndan sonra 5 kişi (ilk 5) Nevzat Erkmen Başarı Bursu aldı, sonraki 5 kişi Akıl Oyunları Bursu aldı. Hatta ilk 10 dışında kalanlardan da burs alanlar oldu. Burada alicenap davranıp, zeki ama maddi yönden sıkıntıları (sıkıntı demek istemedim; ama başka kelime bulamadım) olan çocukların, eğitime, ya da bu programa, ya da TBT’ye inanan insanlar tarafından desteklenmesi, benim nezdimde muhteşem bir şey.

Sözün özü güzel insanlar, TBT yine güzel işler yapıyor ve insanların buna destek olması, inanması inanılmaz güzel bir his. Haaa eğitimlerde kim eğleniyor en çok, tabii ki ben 🙂 Ahhaaa

O zaman Johnny Cash abimizle noktayı koyalım:

Bu yazı Türk Beyin Takımı içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

