Yeni Başlayanlar için Tapa Bölüm III

Evvvet karşınızda yine ben. Bu bölümde devamlılık, 2×2, ortak hücreler ve kesin karalamalar üzerinden gideceğiz.

Hatırlatma adına, bunu okumadan önce lütfen bunları okuyun:

Yeni Başlayanlar için Tapa, Yeni Başlayanlar için Tapa Bölüm II

Bölüm III: Devamlılık, 2×2 Kuralı Kullanımı ve Kesin Karalamalar

Bir Tapa’da devamlılık denen şey, karalı tüm hücrelerin kenardan birbirine bağlanıp tek bir yapı oluşturmasıdır. Bu kural Tapa’da bir çözüm yöntemi olarak çokça kullanılır. Aşağıdaki diyagram ve diyagramları inceleyelim:

Adım 0: Sorumuz bu, güzel gözüküyor di mi, valla sizin için hazırladım iki dakka. ATP harcadım ha, gitti güzelim şekerlerim.

tapaçözüm1

Adım 1: Farklı renklerde gösterdim, daha güzel anlatım olsun, renkli renkli olsun diye. Şimdi, gördüğünüz gibi köşedeki 3’leri ve 8’i çat diye karaladım. Çünkü başka ihtimalleri yoktu. 8’i karaladığımda hemen yanındaki 113’ün de 3’ü çıktığından ve o ipucunun etrafında daha iki tane birli olacağından boşlukları nokta olarak koydum. Dahası yine 8’in bir karalı hücresi 11 ipucuna değdiğinden, oraya da bir tane nokta yerleştirdim. Eğer ilk iki yazıyı dikkatli bir şekilde okumuşsanız bu bahsettiklerimi anlamamanızın imkânı yok.

tapaçözüm2

Adım 2: Şimdi ne mi yaptım? Gördüğünüz gibi 11 ipucu ile 14 arasındaki hücre boş olmalı. Aksi takdirde, uzunluğu maksimum 1 olacağından (11’den ötürü) diğer karalı hücrelerle birleşemez, orada kalır. Peki yukarıdaki işaret, barnaklı el ne diyor bize? İşte biz buna devamlılık diyoruz. Adam bize diyor ki, sol taraftaki kırmızı ve yeşil karalı blokları mavi karalı bloklarla birleştirmek istiyorsan eğer (hoş isteğe bağlı değil, Tapa kuralı git birleştir diyor) buradan geçmelisin diyor. Gördüğünüz gibi diğer tarafa geçebileceğimiz başka bir yer yok.

tapaçözüm3

Adım 3: Evet Sayın İzleyiciler, o geçilecek kısmı geçtim. Bunu yaptığımda 2×2’lik pembe karede, gördüğünüz gibi boş olması gereken bir hücre belirdi; pembe nokta ile gösterdim. İşte bu da 2×2 ve daha büyük karalı olamaz kuralı. Ayrıca ne yaptım, 113’ün iki tane birli karalı hücresini de karaladım.

tapaçözüm4

Adım 4: 11’in iki tane 1 birimlik karalı hücresi çıktığından, ipucuna komşu olan diğer tüm hücreleri boş diye işaretledim. Peki o oklar ne anlama geliyor? İşte yine devamlılık kuralı. Çünkü tüm karalı hücreler kenardan birbirlerine bağlanmalı. Eeee o abilerin de diğerlerine birleşebilmeleri için gidebilecekleri tek bir yer var. İşte oklar, o hücreler karalanmalı diye gösteriyor.

tapaçözüm5

 

Adam 5: Okların gösterdiği taraftaki hücreleri karalayınca, gördüğünüz gibi 2x2lik pembe karlerde boşluklar belirdi, 2×2 karalanamaz kuralından ötürü. Ben de o hücreleri boş deyip, çat diye işaretledim.

tapaçözüm6

Adım 6: Ahan da durum aşağıdaki gibi oldu. Devamlılık kuralı yine. Yeşil karalı blok mavi karalı blokla birleşmeli, tek ihtimal var, oklar da o yönü gösteriyor. Kırmızı blok da yeşil blokla birleşmeli; ama soldaki hücreden mi yoksa hemen onun yanındaki hücreden mi birleşecek?

tapaçözüm7

Adam 7: Soldaki hücreden ilerlesin dedik. Gördüğünüz gibi orada 2×2’lik bir bölge oluştu ve zorunlu olarak pembe noktalı hücre boş olmak durumunda kaldı. O zaman ne oldu, bir sonraki adımda görelim.

tapaçözüm8

Adım 8: Evet, görüldüğü gibi iki tane yapı/duvar oluştu. Bir tanesi kırmızının kendi başına oluşturduğu, diğeri de mavi ve yeşilin oluşturduğu. Yani biz tek karalı bir duvar elde edemedik. Demek ki kırmızıda, soldan hücre karalanmamalıydı.

tapaçözüm9

Adım 9: Veeeee hoooooop. Bütün karalı bloklar birleşti, tüm ipuçları gösterdikleri kadar karalı bloklara komşularında sahip oldu ve hiç bir yerde 2×2 ya da daha büyük karalı bir alan oluşmadı.

tapaçözüm10

10 numaralı adam: Tapa asıl rengine kavuştu. Bağlantıyı daha rahat görmeniz için de çizgileri çizdim. Gördüğünüz gibi her karalı hücre birbirine kenardan bağlı.

tapaçözüm11

10 Adımda Tapa çözmeyi gördünüz. Kanaatimce bir miktar aydınlanmış olmanız lazım.

This entry was posted in Akıl Oyunları Dergisi, Tapa and Variations, Türk Beyin Takımı, Zeka Oyunlari Com and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Yeni Başlayanlar için Tapa Bölüm III

  1. Shouldn’t the 1-1 clue in the middle be 1-1-1?

  2. yureklis says:

    Offfff, ahahaha, this one is about Tapa solving explanation for new comers. I think they never start to solve the Tapa because of my stupid mistake :))) Ahahaa. Thanks man, I’ll fix it

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s