Sompo Japan Sigorta 3’üncü Var mısın Akıllım Zeka Oyunları Turnuvası

Üfff başlığı yaz yaz bitmedi, maşallah, ne kadar da uzun! Uzun deyince aklıma ebeveynlerin çocuklarına hiç durmadan verdikleri isimler geldi. Hiç durmadan dediğim, bir tane yetmiyor, bir tane daha verelim; yok o da yetmedi bir tane daha mı versek acaba? İnsanlar ismiyle müsemmadır denir ya, acaba birden fazla isim olduğunda, o insan evladı müsemma olmak için hangisini seçiyor? Örneğin adamın adı Cemil Tayyar Selim Karayakış olsun, adam ismine çekmek için hangisini dikkate alacak? Cemil gibi güzel mi olacak, Tayyar gibi uçucu mu yoksa Selim gibi doğru, dürüst mü? Zor… Hoş benim de çocuğum olursa ben de birden fazla isim vermeyi planlıyorum. Tabii erkek için planlıyorum, adama ilerde dolduracağı formlarda zorluk çıkarmak gibi bir derdim yok; ya da hiç kullanmayacağı “yalandan” bir isim de vereyim derdinde de değilim. Benim derdim babamın ve amcamın ismini tek bir insana mıhlamak, bir nevi onları yad etmek.

Bir önceki turnuva ile ilgili yazdıklarıma buradan ulaşabilirsiniz: 2. Var mısın Akıllım Zeka Oyunları Turnuvası

Evet, biraz da bu turnuvadan dem vuracak olursak[çok klişe bağlantı cümlesi olmuş]. Geçtiğimiz iki yılda turnuva bireysel olarak icra edildi. Ama bu organizasyon küçük yaş grubu insanlar için olduğundan ve bireysel manada yarışmak onları zorladığından, bu seneyle birlikte yapıyı bir miktar değiştirmeye karar verdik. Çünkü Türk Beyin Takımı olarak senelerdir gördüğümüz, çocuklar için takım olarak yarışmak bireysel olarak yarışmaktan daha az korkutucu, daha çok eğlenceli.

Turnuvanın iki senedir sponsoru olan Sompo Japan Sigorta bu sene de o görevi üstlendi. Onların eğitimle ilgili, zeka oyunlarının çocuklardaki önemine dair bu tür bir işi sahiplenmeleri hem bizim için hem de diğerleri için sevindirici. Bu arada diğerlerinin kim olduğuyla ilgili herhangi bir fikrim yok, ‘hem hem’ bağlacını kullanınca bir “diğerleri” gerekiyordu, o yüzden. Siz o diğerlerinin yerine ne koymak istiyorsanız koyabilirsiniz.

Eisbrecher dinlerken ‘son derece’ eğitimsel bir yazı yazmak bir miktar zor oluyor. Bir yandan bağıran çağıran adamlar var kulağıma; beynim hem onun ritmine ayak uydurmaya çalışıyor hem de bu turnuva ile ilgili anlamlı cümleler kurmaya. Allah’ım, hayatın sınırlarını zorlamak ne kadar keyif verici! Farkındayım bir miktar abarttım 😀

Turnuvaya geri dönelim. Yarışma 28 Mayıs‘ta, Limak Eurasia Luxury Hotel‘de gerçekleştirilecek. Adı epey uzunmuş; sanırım isim ne kadar uzun olursa o kadar sağlam bir intiba oluşturuyor. Yarışmanın yapılacağı otelin sitesini bir ziyaret etmenizi öneririm ve Sompo Japan Sigorta‘nın (SJS) ne denli kuvvetli bir sponsor olup, bu işe ehemmiyet verdiğini görmeniz adına da güzide olacaktır. Geçenlerde oradaki yetkilerle birlikte otel ziyaretine gittik. Yarışma alanlarını gezdik, ikramların yapılacağı yerleri, velilere ve öğretmenlere tahsis edilecek güzelim teraslı bahçeyi (ismi bu olmayabilir; ama ben öyle demiş olayım) gördük. O gün hem çocuklara hem de onlarla birlikte gelen veli ve öğretmenlere güzel bir tecrübe yaşatmak istiyoruz. TBT işlerine aşina olanlar bilirler; yaptık mı en iyisini yapmaya gayret ederiz. Bazen hata yaparız; himm belki de yapmayız 😀

Bu turnuva ile ilgili bazı bilgiler vermek, neyle karşı karşıya olduğunuzu ya da size nasıl bir seçenek sunulduğunu idrak etmenize yardımcı olacaktır. Sompo Japan Sigorta Var mısın Akıllım Turnuvası türünün tek örneği; zeka oyunlarıyla ilgili bizim en düşük yaş grubuna yaptığımız tek etkinlik; sene boyunca düzenlediğimiz en kalabalık organizasyon (Bir Dünya Zeka Oyunları Şampiyonası’ndan bile daha kalabalık); bu alandaki en büyük bütçeli iş; Dünya Zeka Oyunları Federasyonu olan ülkelerin hiçbirinde böyle bir organizasyon ne yapıldı, ne de kısa vadede yapılabilir.

Ne diyordum, ha kendimden bahsediyordum… Yok bu yazıda kendimden bahsetmiyordum. Ama Japon bilimadamlarının dediği gibi: ” Kişi ne yaparsa yapsın imalı ya da doğrudan her zaman kendinden bahseder.” O yüzden ben 3-4. sınıflardayken, ki sanırım 8-9 yaşlarındaydım. Evet, okula erken başladım; ama çok zeki bir adam olduğum için değil, doğum tarihimin kafa karıştırıcı olmasından ötürü 😀 Her neyse, küçük bir köyde küçük bir okulda, ne yalan söyleyeyim o zamanlar henüz Sudoku yoktu, bizim Su ve Doku ile bildiğimiz tek şey, dokularda su olabilirdi. Yok bu da yanlış bilgi, dokunun ne olduğunu ve su barındırdığını sanırım lisedeki biyoloji derslerinde öğrendim. Söylemek istediğim, çok bir şey yoktu; hep dutluktu o zamanlar.

Bakın sizinle aşağıda bir fotoğraf paylaşacağım, benimle ilgili değil; zaten ben yazarken öncesinde düşünmeden yazıyorum. Yani düşüncesizce yazarım demiyorum, anlık düşünebilme kapasitem hayli yüksek olduğu(!) için kurduğum cümleleri anlamlı olarak birbirine bağlayabilme yeteneğim var. Hatta bir cümleyi yazarken öncesindeki cümlelerle olan ilişkilerini ve ilerde doğabilecek olan cümlelerle ilişkisini de düşünebiliyorum. İşte çocuklarınızın benim gibi olmasını istiyorsanız (pardon biraz övgüye kaçtım; ama Japon bilimadamlarının dediğini hatırlayın) mutlak suretle bu yarışmaya kayıt olun. Çünkü bu yarışmalar genelde olan değil, doğuran yarışmalardır. Çocuklarınızda henüz ortaya çıkmamış bazı kanallara baskı yapıp, bir şeylerin ortaya çıkmasına vesile olabilirler.

Aşağıda paylaşacağım fotoğrafa geleyim. Geçtiğimiz aylarda köyüme gitmiştim. Benim ufaklıklardan biri ödevle geldi. Ödevi Sudoku’ydu. İnanabiliyor musunuz, ufacık bir köyde, o köyde görev yapan kocaman öğretmenlerden biri üçüncü sınıf çocuklarına Sudoku çözmeyi anlatmış, bir de bununla ilgili ödev vermiş. Küçük yeğenciğimle birlikte; ki ismi Ayşe Naz’dır, ödevi yaptık. Ya da doğru hatırlıyorsam birkaç tanesini birlikte çözdük. Demek istediğim ben de o köyde ilkokulu okudum; ama o zaman Sudoku yoktu. İşte Sevgili Okur, bazı fırsatlar vardır ki onları harcamak istemezsin, harcanırsa yerinin doldurulamayacağı fırsatlar. İş bu yarışma da öyle.

Ayşe Naz

Fotoğraf: Ayşe Naz ve dayısı Sudoku çözüyor.

Turnuva resmî sayfası: Sompo Japan Sigorta 3. Var mısın akıllım Zeka Oyunları Turnuvası

Resmî Facebook sayfası: Burası, tıklayın!

Yarışma Yönerge dosyası, tıklayın

Yarışma Çalışma soruları, tıklayın

Yarışma kayıt sayfası, tıklayın

Ha bu arada söylemeyi unuttum, son kayıt tarihi 27 Mayıs ve yarışma sadece 150 takım ile sınırlı; biraz hızlı olmanız gerekebilir 😀

 

Bu yazı Türk Beyin Takımı içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

