Status 1

Yok be, hepsi Türkçe. Azıcık yabancı memlekette kalıp da, üniversitede verdiği derslerde Türkçe anlatımlarında aralara İngilizce kelime sıkıştıran hocalara özendim diyeceğim; ama yok özenmedim. İngilizce’yi ilk öğrenmeye, ilk sağlam cümleler kurmaya başladığımdan bu yana sevmişimdir. Kulakları çınlasın Sueda hocanın çok emeği vardır. Ekler, uzunca cümleler; özellikle kelime üretim şekilleri çok hoş gelmiştir o günlerden bu yana; çok temiz mantığı var dilin ve özellikle kelime hazinesi. Niye yazıyorum bunları, canım sıkıldı; yazı yazmanın amacı nedir ki zaten? Bugün yenice başladığım Mr. Robot‘ta şizofrenik, Fight Club kaçması abimizin dediği gibi “what is the point?”

İlk şurdan başlayayım, ayın 6’sında Frankfurt’a biraderimin yanına gidecektim. Kendisi US’te ikamet ediyor, ama Paris’teki Avrupa Şampiyonası Finali’ne (Artık POR – FRA) bileti var adamın. 10 Temmuz’daki Final’e kadar vakit öldürmek için Almanya tarafına geçmiş. Konuştuk, ahan da atlayıp geliyorum dedim 6’sı sabahına. Ama bazı bariz teknik sebeplerden (kağıt-iş-anne-kedi vs) ötürü başarılı olamadım. Yeşilçam’da has oğlan altında kalan yancı oğlanlar gibi “Ah bu hayatta ne başardım ki zaten, nölmeliyim, nölmeliyim..!” Önemli değil, derin planlarım(ız) var, umarım benim tarafta işler yolunda gider de, neredeyse 12 sene önce Anchorage tarafından yapacağımız şeyi bu sefer NY tarafından yaparız… Yapalım valla, ölüp gitcez nihayetinde, bari denişik (bizim orada böyle derler) bir şeyler yapalım. Anamla ne zaman durumumuz yetmediğinde, ama yapalım dediğimizde dediğimiz gibi “Koy g… ne gitsin, bi daha mı gelcez sanki dünyaya!”. Evet, aynen bunu derdik 😀 Çok kral hatun beni valide.

Mr Robot dedik, Avrupa Şampiyonası dedik; başka ne diyelim; himmm neredeyse son 3 haftadır ölümüne içerik hazırlıyorum. Uzun zamandır bu kadar zeka oyunu sorusu tasarlamamıştım. Nereye mi tasarlıyorum bunları; tabii ki ilki, Grandmaster Puzzles. Hala bilmiyorsanız valla çok ayıp, nasıl bilmezsiniz. O kadar paylaşıyoruz, o kadar şey yazdım; anaaaa çok ayıpladım valla. Diğeri de Toketa… Azıcık açayım bunları. An itibariyle Edith Piaf dinliyordum, sonra Adele geçtim, ahan da şimdi Metallica… Yok Almanlara geri döneyim ben, ne de olsa bugün kaybettiler; ah Özil ah..! Daha önce hiç Eisbrecher dinlediniz mi bilmiyorum (Kulakların çınlasın adını unuttuğum Nürnberg’teki tatlı restoran sahibi abla; valla biliyordu abla), öyle yalandan Rammstein’a falan benzemezler; abiler hakikaten iyi. Hangi tür metal yaptıklarını bilmiyorum, hiçbir zaman tanımlarla aram iyi olmadı zaten; ama Metallica’nın gençlik dönemlerinin içine Alman kaçmış hâli 😀

Puzzle olayına döneceğim, ondan önce düzenli vitamin kullanıyorum; ülen sanki düzenli miktarda uyuşturucu kullanıyorum gibi oldu; yok Gülçe tembihlemişti, düzensiz saatler boyunca çalışınca inanın lazım oluyor, sanırım. Dediğine göre eğer düzenli kullanırsam iyi olurmuş. O zaman kullanamamıştım; ama şimdi gayet iyi gidiyorum. O zamanlar neden düzenli kullanamadığımı da anladım; gözümün önümde değilmiş şişe. Şimdi mutfağa, kahve makinasının oralara koydum; o yüzden kaçırmıyorum. Kahve makinası demişken, memleketimden (Dornbirn) aldığım kahveleri çekmek için makina almak zorunda kaldım. Starbucks’taki insanlardan rica ettim; ama kendi kahveleri dışında başka kahve çekmiyorlarmış; nasıl ayrımcılık belli değil.

Grandmaster olayına geri dönelim. 2013’ten bu yana içerik hazırlıyorum Amerika menşeli bu yayınevi için. Hazırladığım içerikler hem online olarak yayınlanıyor, hem de kitap ve dergilerin içinde yer alıyor. Geçtiğimiz günlerde eBook olarak yayınlanacak ve sitede satışa sunulacak olan “Tapa and Variations” kitabını bitirdim; içinde 65 tane soru var, hepsi bu adamın[Kim lan bu adam? Benim be! Köşeli parantezi seviyorum; neden emin değilim, ama seviyorum] elinden çıktı. Sonrasında ise “Kakuro and Variations” kitabına başladım, epey bir yol kat ettim; kanaatimce tüm grafik ve kontrol olayını 10 gün içinde bitirmiş olacağım; o da aynı şekilde siteden satışa sunulacak. Sonrasında diğer ebook’lar var. İnanılmaz yorucu bir iş, ama yetenekli olduğum yegane alanlardan biri. Hoş neye yeteneğim var ona da emin değilim; ama işte emine yakın olduklarımdan. Emine dedik ya la…

Bunun dışında Grandmaster için online içerikleri hazırlıyorum, siteye Patreon olarak katkıda bulunan insanlara verilecek ödüllü sorulardan bazılarını filan. Örneğin geçtiğimiz günlerde 42×41 boyutlarında bir soru hazırladım, neydi be! Yuh Serkan lan, öyle abi, ne yapcan işte bizim işimiz de problem yaratmak 😀 Bu arada saçlarımı uzatıyorum yeniden, biraz zor oluyor bu sıcakta; eğer dayanabilirsem yine eskisi gibi saçı uzun aklı kısa olcam. Bunu da kim demişse halt etmiş, peh. O kadar uzatabilirsem bir daha bağlamayacağım; açık gezeceğim bu sefer. Evet, üstü açık poz vereceğim 😀 Ehheeee, kelime oyunu yaptık be, saç dediğiniz üstte olur zati, saçlarımı açıp da gezcem dedim işte 😀

Diğer içerik olayı Toketa, Japon tasarımcılarla birlikte (İçinde bu arada son Dünya Zeka Oyunları Şampiyonu Endo Ken gibi, Nikoli‘nin soru tasarımcılarından nyoroppyi gibi, Takeya Saikachi, Hideaki Jo gibi kuvvetli kafaların olduğu bir gruptan bahsediyorum) Toketa’nın 4. Volume’ünü hazırlıyoruz. Bu arada tam şu anda aklıma geldi, hoş notlarımda da var zaten. Ankara’da MEB Arge ile yaptığımız zeka oyunları eğitimindeki hocalarımdan birine bu kitaptan göndereceğime söz vermiştim. Hocam merak etmeyin unutmadım, bana verdiklerinden elimde kalmadı, büyük ihtimalle ofiste var, tedarik ettiğimde size göndereceğim. Hatta bir güzel de imza atacağım; hoş kimsem artık! Ama dediğim gibi unutmadım, Game of Thrones‘ta sarışın familyanın slogonı gibi “A Lannister always pays his debts” 🙂 Lannister değilim, ama borç nedir bilirim.

Volume 4’te epey bir mesafe kaydettik. Japon kardeşlerimin wiki üzerinden öyle bir çalışma şekilleri var ki; inanın muazzam! Ben bu kadar disiplinli ve muntazam bir iş görmedim. Tamam her şey Japonca; ama benim için İngilizce açıklamalar ekliyorlar. Çok eğleniyorum. Takeya, tüm adımları anlatan onlarca mail attı, mesaj tablosuna onlarca açıklama yaptı. Şimdilerde wiki+Google Drive’la harmanlanmış sistemde sorularımı kolayca yükleyip, onlara aktarabiliyorum; muazzam!

Amacım mı ne bu kitap olayında, çok basit; zeka oyunları yeteneğimi ve bilincimi US’e taşıyacağım; şimdiye kadar birçok kitapta bir şekilde isim ve cisim olarak geçtim. Dili seviyorum, zeka oyunlarıyla başlayıp, tekil kitaplara hayat verip, akabinde yazın tarafına da sardırmayı düşünüyorum; ama önce İngilizce argoyu bir sökmem lazım 🙂 Nihayetinde Victor Hugo abimiz Fransızca’da argo sözlük yapmış adam, yanlış hatırlamıyorsam, 20 yıllık bilgi sonuçta.

Valla aklımda onlarca şeyler vardı; ama birbirlerine girip sarmaş dolaş oldular, hatta uçup gittiler. Bir soluk alayım burada, yazdıklarımı bir okuyayım, neleri atlamışım bir bakayım; ufak notlar alayım; sonra da devam edeyim.

  • Red Bull (vitamin derken unutmuşsun; Mestan abim)
  • Yemek olayı, Nefis ev yemekleri; fasulye, pilav, patates kızartması; Amerikan yımışak kurabiyesi
  • Bayram için arayacağım insanlarından bazılarını unuttum 😦

Red Bull olayı başka bir hikaye. Instagram‘dan birkaç fotoğraf paylaşmıştım. Bundan 2 ay kadar önce doğduğum ve ailemin çoğunun olduğu topraklara gittim. Üff ne biçimdi ha! Bir tane Mestan abim var benim, şimdilerde küçük yaş grubu adamların teknik direktörlüğünü yapıyor. 3 dene pırlanta gibi evladı var. Çok acı çekmiş görmüş bir adam; ama benim abim. Dünya datlısı bir insan evladı; asabi olmaya çalışıp sürekli sevimli olan tiplerden 😀 Sabahın 5-6’sında gazete dağıtmaya gidiyoruz. İlk işimiz benzinciye uğrayıp kahve ve red bull almaktı; beni de alıştırdı hain adam. Ne de olsa anavatanı Red Bull’un. Hızlıca geçiyorum, şimdilerde günde 8-9 bardak (çay bardağı değil) kahve tüketiyorum; Ztarbuks ölçüsüyle, 3-4 tane venti; vitamin alıyorum ve Red Bull. Büyük ihtimalle yakında kanatlanıp uçacağım 😀 Ahhaaaa, yine birden fazla anlama geldi 😀

Alttaki fotoğraf Dornbirn’de en son yaşadığımız evin şimdilerdeki hâli, ev solda kalmış, ama arka bahçesi bu, bir de dere akıyor ahan da oradan:

Dornbirn

Bu yazı Yazılar Çiziler içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

