Killer Sudoku E-book

Geçtiğimiz günlerde bahsettiğim gibi, blogta GrandMaster Puzzles’ta yaptığımız kitap ve diğer şeylerden bahsedeceğimi yazmıştım. Normalde, Plenty O’ Pentominous 3 kitabından sonra, Prasanna Seshadri tarafından hazırlanan ve benim de editörlüğünü yaptığım Kurotto kitabından bahsedecektim; ama birkaç gün bekleyebilir.

Şimdi size bahsedeceğim kitap daha dün yayınlanan ve benim hazırladığım Killer Sudoku kitabı. Türkçe’de “Killer Sudoku”, “Toplamlı Sudoku” olarak biliniyor.

Basit matematik işlemi barındıran oyunlar hazırlamayı inanılmaz seviyorum. Çok hoşuma gidiyor; kendimce de epey bir derinleştim. Bir ara size yıllar evvelinde yaptığım “Kakuro and Variations” kitabından bahsedeyim. Hoş aslında, yavaş yavaş GrandMaster Puzzles’taki bütün kitaplardan bahsedebilirim.

Her neyse işte, pandemi yenice başladığında, epeyce vaktim oluştuğunda bir tane ile başlayan Toplamlı Sudoku hazırlama işi birden çoğaldı. Thomas’la konuştuğumuzda, her ne kadar Killer Sudoku GMP’nin ana türlerinden biri olmasa da, bir tane mini kitap yapabileceğimiz fikri hasıl oldu. Ben de ara ara üzerinde çalışmaya başladım.

Ortaya birbirinden eğlenceli, temalı, el yapımı oyunlar çıktı. Kitapta toplam 27 tane Killer Sudoku oyunu var. Bunlardan 4 tanesi, benim önceki yıllarda yaptığım yarışmalardan alınma. Biz bunu, benim yaptığım kitaplarda genellikle yapıyoruz. Çünkü neredeyse 15 senedir o kadar çok yarışma içeriği hazırladım ki, kullanılabilecek ya da bakın zamanında serkan böyle oyunlar hazırlıyormuş diyebileceğimiz çok fazla malzememiz var.

Her neyse, hemen size kitapla ilgili bilgileri vereyim:

Yazar: Serkan Yürekli

Baskı: PDF, e-book

Fiyatı: 2 Dolar

Satış Yeri: GrandMaster Puzzles Store

Oyunun kuralları basit: Bildik Sudoku kuralları geçerli. Bunun yanında, çerçeveler var ve sol üstlerinde sayılar yazıyor. Bu sayılar o bölgede yer alan rakamların toplamını veriyor. Herhangi bir çerçeve içinde rakam tekrar edemez.

Dün, kitaptaki oyunlar içinden seçtiğimiz oyunlardan biri olan “Time Killer” temalı, zor oyunlardan biri Cracking the Cryptic ekibinden Simon tarafından çözüldü. Simon, inanılmaz eğlenceli bir adam ve genelde çözdüğü oyunları çözüş şekli son derece insancıl, verdiği tepkiler de öyle. Aşağıda videoyu görebileceğiniz gibi, YouTube kanalını ziyaret edip orada da izleyebilir, yorum yapabilir ya da beğenebilirsiniz.

Bu kanalı bir ara tanıtayım, çünkü Simon bir yandan oyunu çözerken, siz de aynı anda onların geliştirdiği online bir program sayesinde oyunu çözebiliyorsunuz. Misal yukarıdaki Time Killer oyunu için online çözebileceğiniz sayfa bu (zaten video tanıtımında da bu link mevcut).

Bu oyunun resmini koymamak da olmaz, bahsedilen oyun bu, kitaptaki en son oyunlardan bir tanesi, çünkü zor bir oyun.

O hâlde, kitabı temin edin, çözün, ve serkan neler yapmış görün. Yakında yayınlanacak kitaplar da var, ki epey var hatta. Ama sonraki yazı Kurotto hakkında olsun, akabinde kaldığımız yerden devam ederiz.

Sevgicikle kalın.

Bu yazı Cracking the Cryptic, Grandmaster Puzzles içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın